Eske-Lund skrev:I referat fa rep. møde læste jeg, at man brugte 430.000 kr./år til trykkeri og porto på at udgive Sportsdykkeren. I Sportsdykkeren er der artikler som er af umiddelbar interesse, andre som kan være gode at finde frem i bestemte situationer og sidst artikler som har en værdi selv efter 10 - 20 år. Alle disse artikler forsvinder, når man har læst bladet og senere smidt det ud.
Kunne man gøre det smartere
Nu har DSF en hjemmeside som ikke er videre interessant, og senest da Fotoudvalget gennemførte et kursus i Jylland/Sjælland kom det ikke i Sportsdykkeren eller på DSF-hjemmeside, men blev først offentliggjort i DYK. Denne kultur, hvor man ikke rigtigt kommer ud til klubberne og deres medlemmer, kunne en velfungerende hjemmeside måske ændre. Som Arnvig har skrevet i et indlæg andetsteds, så skal hjemmesiden byde på noget før folk gider at besøge den, hvilket DSF´s hjemmeside måske ikke rigtig lever op til.
Slår men Sportsdykkeren og DSF-hjemmesiden sammen, så har man over en tiårig periode mindst 4,3 mill. kr. til at udvikle hjemmesiden og lave interessante artikler til brugerne af DSF. Dette kan også være at de forskellige nicher, har en bedre mulighed for at komme ud med deres tilgange til dykning. Et kritik punkt er at mere erfarne dykkere savner et samlingspunkt og for meget tid går med lette temaer for nybegyndere. Hjemmesiden vil øge sin værdi med den artikelsamling som gennem årene vil blive ophobet og kan berige nuværende og kommende dykkere. Dette bør man gøre af respekt for dem der laver Sportsdykkeren i dag og dem som yder et tilskud til DSF gennem deres kontinent dvs. klubberne.

Vil man side med en trykt artikel, kan man jo bare trykke på "print" og så trykker man selv artiklen(hvorfor bruge 430.000 kr. på papir og porto).
Jeg mener at DSF´s opgave er at udvikle ekspertsystemer, som støtter udviklingen af dykningen i klubberne, og en sammenlægning af Sportsdykkeren og DSF-hjemmesiden vil efter min mening være sådan et stærkt produkt/ekspertsystem.
Jeg er meget enig med dig. Igennem mange samtaler med vores forbundsformand Michael AS Hansen, har jeg også drøfte dette emne, og jeg kan oplyse, at han er ikke enig med dig.
Det skal nævnes, at kommunikationsudvalget ikke kan finde en webmaster. Mig bekendt er der ingen, som i dag fokusere på sportsdykning.dk. Det vil nok være en god start, at finde en person til denne opgave.
Men det er vel stadig ikke godt nok. Vi fik et kommunikationsudvalg på repræsentantskabsmødet i 2009, og de skal vel have en chance for at komme i gang. Hvornår tiden er gået for en fair opstart periode, det kan jeg ikke svare på.
Den kendskab jeg har til kommunikationen interne mellem udvalgene og udvalg/bestyrelsen. Så kan jeg godt forstå, hvorfor kommunikationen i forbundet halter. Jeg ser to veje ud af dette:
1. Vi skal have en debat interne i forbundet omkring hvordan vi bruger pengene. Min holdning er, at forbundet bruger alt for mange penge på sporten. D.v.s. en meget stor del af pengene går til nogle meget få sportsfolk, og de mange dykkere får ikke meget ud af forbundet. Dette er en debat som vi kun kan rejse på et repræsentantskabsmøde. En af grundene til, at debatten ”kun” kan rejses på et repræsentantskabsmøde er, at det er utrolig svært, at få en debat i gang med bestyrelsen. (Det er ganske slående, at Søren Arnvig er den eneste, som svare i dette forum – eller på andre fora.) Da repræsentantskabsmøderne ikke er gode besøgt (skriver, der kommer meget få klubber), så er det svært at få ændre noget. Men uden en debat om, hvordan vi bruger pengene, så får vi ikke ændret Sportsdykkeren eller websiden.
2. Vi skal have fundet en webmasker –helst meget hurtigt. Hvis man se på hvem der i dag er tilknyttet redaktionsudvalget, så ser det næsen ud som om, at det er en forudsætning, at man bor i Odense. Jf.
http://www.sportsdykkeren.dk så bor alle i udvalget i Odense. Det ville være dejligt, at få en større spredning geografisk. Generelt er udvalgene gode til, at finde medlemmer fra hele Danmark, det er bare ikke lykkes i redaktionsdelen af kommunikationsudvalget.
Jeg frygter, at kommunikationsudvalget har fået en alt for stort ansvarsområde. Sportsdykkeren, sportsdykning.dk, alt kontakt til pressen og reklamebureau o.s.v. Det er et kæmpe område, og det kræver et utroligt godt udvalg, at holde tråd i alt dette.
Sidst men ikke mindst, så oprettede bestyrelsen en webgruppe, da vi skulle have en ny hjemmeside. Gruppen skulle opløses når siden var oprette og idriftsat. Men gruppen eksistere stadig og dette på trods af at hjemmesiden har været i drift i et år. Hvorfor det????? I øvrigt er det sjovt, at Kristen er formand for webgruppen og Kirsten’s mand er formand for kommunikationsudvalget.
/Flemming