Hej
jeg blev gjort opmærksom på denne artikel i Politikken: http://politiken.dk/sport/tennis/article951921.ece og kan ikke lade være med at tænke på vores nylig overstående repræsentantskabsmøde.
Fokus i vores forbund er på sporten. Vi har ikke noget problem med, at stemme for et budget hvor vi bruger kr. 90.000,- på at sende 9 fridykkere til Japan. Fridykkerne fortalte godt nok, at de ikke sender 9 afsted, og beløbet ikke bliver kr. 90.000,- men ekstemplet er der dog.
Dansk Sportsdykker Forbund satser på eliten og sporten. Mit tro er, at der ikke er 1.000 sportsfolk i forbundet. D.v.s. dykkere der er medlem af forbund for at dyrke sport som primær fokus, og ikke har flaske/snorkeldykning som primære fokus. Jeg er helt med på, at der er mange flaske/snorkeldykkere der også spille UV-Rugby eller som UV jager, men de er primært flaske/snorkeldykkere og ikke medlem af DSF fordi de ønsker, at deltage i internationale stævner indenfor en sportsgren.
Hvis jeg har ret i, at der maksimalt er 1.000 af ovenstående sportsfolk, og jf. opgørelsen fra DIF pr. udgangen af 2009 var vi 8.496 medlemmer i forbundet, så burde sporten ”kun” udgøre 11,8% af bestyrelsens tid og 11,8% af vores budget.
Men sporten udgøre mere end 11,8%. Har vi så det rigtige fokus? Kan vi komme i en situation hvor der kommer et alternativ til Dansk Sportsdykker Forbund, et alternativ som vil fokusere på dykkerne. Altså de ”sidste” 88,2%
Under alle omstændigheder, så skal vi gøre noget ved sagen, inden medlemmerne forsvinder. D.v.s. nu når vi får flere medlemmer og dermed bør have et overskud til at tænke videre, skal vi se lidt længer frem, og sikre os, at vi er i tråd med medlemmernes ønsker.
Lad dette være en opfordring til bestyrelsen til at komme ud i klubberne. Start dialogen med medlemmerne i klubberne og sikre, at forbundet også i fremtiden tilbyder dykkerne et attraktive forbund. Et forbund der er i tråd med behovet for en dykker i 2010.
/Flemming